Digitalizáció és központosított minőségirányítási rendszer
A központosított és digitálisan kezelt korszerű minőségirányítási rendszereknek számos üzleti előnye van:
• Növeli a vállalat piacképességét
• Javítja az információk megbízhatóságát
• Magasabb szintű irányítást eredményez
• Fokozza a vevői elégedettséget
• Javítja a belső kommunikációt
• Növeli a területek és a vállalat hatékonyságát
• Csökkenti a kockázatokat
• Csökkenti az adminisztratív tevékenységek erőforrás-igényét
• Csökkenti a működési költségeket
• Fokozza vonzerőt a vevők számára
Ezenkívül a legtöbb tanúsítási szabvány dokumentációs, és információigényes ellenőrzési eljárással rendelkezik. A tanúsítás megszerzéséhez a szolgáltatóknak és a gyártóknak össze kell gyűjteni, tárolni, frissíteni és megosztani a dokumentumok nagy könyvtárát, naprakész hozzáféréssel az aktuális dokumentáció változatokhoz. A papíralapú dokumentumok és folyamatok csak rengeteg munkával, időigénnyel és költséggel kezelhetők és frissíthetők. A dokumentumfolyamatok digitalizálása hatalmas előnyökkel jár a tanúsítási folyamat egyszerűsítésében és ésszerűsítésében a vállalatok és a szervezetek számára.
A dokumentumkezelés korszerűsítése és a digitalizáció soha nem volt aktuálisabb mint most. Az élvonalbeli szervezetek egyre inkább rájönnek, hogy ha stratégiai megközelítéssel kezelik őket egy dokumentumkezelő rendszeren keresztül, akkor a megfelelés által előírt digitális dokumentumok megalapozhatják az üzleti élet hatékonyabb folyamatait, és olyan előrehaladott betekintést nyújthatnak, amelyek kritikus fontosságúak a digitális átalakulás szempontjából.
A minőségirányítási rendszer digitalizációja a folyamatos fejlődés része
A minőségi rendszerek adatainak digitalizálásában tehát sokkal több lehetőség rejlik. A digitalizáció lehetővé teszi a minőségi adatok korszerű elemzését, így a tendenciák láthatóvá válnak, és a veszélyek gyorsan azonosíthatók. Általa egy vállalat beavatkozhat, mielőtt fellépne egy probléma, de ha mégis fellép, az okai is kikereshetők az adatokból. Ha az adatok elég megbízhatóak, akkor a vállalatok felhasználhatják az igazi tudásalapú döntéshozatalhoz.
A vállalatoknak fel kell ugyanakkor készülniük arra, hogy további változtatásokat hajtsanak végre a minőség terén.
Biztosítsák a minőségi adatokat
Sok vállalkozás már megtette a lépést a papír alapú dokumentumoktól az elektronikus formátumú dokumentumokig. Mégis problémákba ütköznek ezzel a változtatással, mivel ez nem igazi digitalizáció. A strukturálatlan dokumentumokat, például a PDF-eket nehéz keresni, és ezekből származó adatok felhasználása nehézkes. A szervezetek ezt akkor tudják leküzdeni, ha az adatok digitalizáltak, strukturált dokumentumokon keresztül hozzáférhetők és egy közös platformon elérhetők.
A szervezetek tovább javíthatják az adatok minőségét azáltal, hogy azonnal generálják az adatokat a rendszerbe, és nem úgy, hogy először egy papírra írják. Ennek a lépésnek a kiküszöbölése lehetővé teszi az eltérések automatikus megjelölését, valamint az információk együttműködésen alapuló megosztását és felülvizsgálatát.
Digitalizálják a folyamatokat és biztosítsák az adatok integritását
A minőségi digitalizálás a dokumentumokhoz és a minőségi tevékenységekhez kapcsolódó munkafolyamatok és folyamatok digitalizálását is jelenti. Ha például a fejlesztés megváltoztat egy paramétert, ennek következményei lehetnek a teljes gyártási folyamatra és a termék életciklusára. Ezeknek a változásoknak automatikusan mindenki számára láthatóknak kell lenniük, hogy a következmények minden érintett számára nyilvánvalók legyenek, és a módosítások egyszerűen és gyorsan elvégezhetők legyenek. Mindenki mindenkor ugyanazzal az adatkészlettel kell dolgozzon, amely egyetlen adatforrásból áll rendelkezésre. Ezt a különböző területek digitális összekapcsolása, a folyamatok és rendszerek integrálása biztosítja.
A digitalizáció megköveteli a jó minőségi kultúrát
A minőségirányítás digitalizálása megköveteli azt is, hogy mindenki érezze felelősségét a minőségért. Ez nem csak egyetlen részleg felelőssége, hanem az egész vállalatot érinti. A dokumentáció fontos, de nem elégséges. Minden tevékenység minőségre gyakorolt hatásának megértése, valamint az adatok minőségének és integritásának relevanciája minden munkavállaló gondolkodásmódjának részét kell képeznie.
Tehát a digitális átalakítás sokkal több, mint a dokumentumok elektronikus formában való rendelkezésre bocsátása. A folyamatok és az adatok digitalizálására és összekapcsolására vonatkozik, amelyeknek megbízhatónak és jó minőségűnek kell lenniük. Ezzel a megközelítéssel a minőség, valamint a jogszabályoknak való megfelelés könnyen teljesíthető. A szervezeteknek pedig jó alapokat ad a megfelelő döntéshozatalhoz.
Az Aloha Informatika Kft. a minőségbiztosítás területen nyújt ehhez eszközt és támogatást az ISOCloud integrált minőségirányítási rendszerrel.
Szakértő tanácsadóink felmérik az Ön igényeit és összeállítják az egyedi árajánlatot, bemutatják a rendszert.

Vámosi Zsolt
Aloha Informatika Kft. üzleti elemzője
Email: vamosi.zsolt@aloha.hu
Vámosi Zsolt több mint 20 éve foglalkozik üzleti folyamatok elemzésével szoftver fejlesztési projektek keretein belül, többek között részt vett a MOL, BNP Paribas, EGIS, DPD, Pénzjegynyomda megbízásából végzett sikeres projektekben. Két éve vesz részt minőségügyi szoftverek fejlesztésében és az ISOCloud minőségügyi rendszer tervezésében is.

Harsay Gergely
Aloha Informatika Kft. product ownere
Email: vamosi.zsolt@aloha.hu
A cikk társszerzője Harsay Gergely, az Aloha Informatika Kft product ownere. Gergely 2012 és 2018 között elsősorban webtechnológia alapú szoftverfejlesztéssel, illetve nyomdatechnikai folyamatmenedzsmenttel és arculattervezéssel foglalkozott. Két éve a Magyar Pénzjegynyomda Zrt, illetve az ISOCloud minőségügyi rendszer fejlesztési feladatait koordinálja Vámosi Zsolttal.
Cím
1117 Budapest, Alíz utca 1.
(Office Garden irodaház, B épület, 7. emelet)
Telefon
+36 70 408 2028
aloha@isocloud.hu
Kérjen demót
és
ingyenes tanácsadás!
Kollégáink 24 órán belül felveszik önnel a kapcsolatot.
Legutóbbi hozzászólások